Aarhus University Seal

Suzanne Collins: Hunger Games.: Et opråb om oprør mod vores nutid? Se relationer på Aarhus Universitet

Et foredrag af Stefan Kjerkegaard for Randers HF og VUC

Info about event

Wednesday 23 October 2013,  at 13:17 - 15:17

Randers, Denmark

Randers HF og VUC

I mit foredrag vil jeg med udgangspunkt i Hunger Games først reklamere for den litterære oplevelse, dvs. hvad det er, at litteratur kan, som andre medier ikke kan, og hvorfor er det, at bogen er bedre end filmen i dette her tilfælde. Her vil jeg især fokusere på romanens måde at fortælle på. Dernæst vil jeg lave forskellige læsninger ind i og ud fra romanen, der relaterer værket til aktuelle problemstillinger og de unges hverdag, dvs. at det er en roman, som fremfor at handle om fremtiden faktisk handler om vores tid lige nu. Under dette punkt vil jeg komme ind på emner som medialisering, selvfremstilling og oprør. Til sidst vil jeg sige lidt om, hvordan man kan arbejde videre med romanen.